среда, 17 июля 2013 г.

Папір замість мульчі

Прочитав якось в одному із журналів про те, що ще в 30-х роках минулого століття вітчизняні вчені займалися розробкою різноманітних способів передсадивного мульчування ґрунту під час вирощування овочевих культур. Для цього вони використовували і спеціальний папір.
Дізнавшись про цікаві дослідження, я загорівся ідеєю їхнього впровадження на власній ділянці. Однак, не знайшовши потрібного матеріалу, вирішив використати з цією метою папір від пакувальної тари.
Протягом зими збирав пакувальний картон і назбирав його чимало — паперу мало вистачити практично на всі картопляні грядки. Вирівняв листи картону і підрівняв їх так, щоб можна було покласти точно на грядку.
Навесні, коли настала пора висаджувати картоплю, я розстелив на підготовлений ґрунт цей світлонепроникний мульчувальний матеріал і, зробивши у ньому отвори, висадив туди бульби картоплі.
Слід зазначити, що грядки у мене були завдовжки 25 м і завширшки 70 см, а мульчувальний папір виявився на 10 см ширшим. Бульби я висаджував на відстані 30-40 см одну від одної, присипаючи гнізда ґрунтом. За такого способу садіння догляд за картоплею звівся лише до прополювання окремих рослинок бур'янів, які подекуди з'являлися в отворах паперу, і до 1-2 поливів, які виконував безпосередньо під кожний кущ картоплі у найспекотніший період.
Мульча "працювала" справно і не розкисла ні від дощів, ні від поливів. Більше того, вона не втратила своєї міцності й щільності навіть під час збирання врожаю, тому я вирішив залишити її для повторного використання наступного року, але, як виявилося згодом, таку "мульчу" краще щороку оновлювати.
А щодо врожаю картоплі, то мушу визнати, що він перевершив усі мої сподівання: порівняно із контрольними грядками, які я обробляв за звичайною технологією, з експериментальної ділянки вдалося зібрати бульб удвічі більше.
Насамкінець варто зазначити, що окрім основної переваги — підвищення продуктивності насаджень, паперова мульча має також інші достоїнства. Перш за все, бульби тепер я висаджував на меншу глибину — до 15 см, що значно полегшувало їхнє викопування восени.
До того ж, під мульчею вологість ґрунту завжди була оптимальною, а викопані бульби чистіші й кращі на вигляд — одна в одну.
З того часу я застосовую такий мульчувальний папір на своїй ділянці уже кілька років поспіль. При цьому постійно спостерігаю за рослинами і дійшов висновку, що за такого способу вирощування можливе й дещо щільніше висаджування бульб у ряду — на відстані 20-25 см. У такому випадку врожай з ділянки, де застосовується папір замість мульчі, можна отримати ще вищий.
М.Рітченко.

Комментариев нет:

Отправить комментарий